martedì 26 ottobre 2010

What is that frightens you?

What is that frightens you?

In this post we will talk about fear, this feeling isn’t new for us, we all experienced it at some moment in our life in one way or another. But what is that puts us on the edge and makes us tremble and doubt ourselves? I wonder how many of you admit to be afraid, but mostly I wonder how many of you can look inside themselves and have the courage to face one’s fears.

What terrifies me is the loss of cognitive abilities. What about you? Can you admit to yourself that you are afraid?


Che cosa vi spaventa?

In questo post parleremo della paura, un sentimento che non è nuovo per noi e che tutti abbiamo sperimentato in un certo momento della nostra vita, in un modo o nel altro. Ma che cosa ci fa vivere sull'orlo del brivido, tremare e dubitare se stessi? Mi domando in quanti ammettiamo di avere paura, ma sopratutto in quanti abbiamo il coraggio di guardare dentro di noi e affrontare le nostre paure.

Quello che mi atterrisce è la perdità delle abilità cognitive. E voi? Potete ammettere di avere paura?

domenica 24 ottobre 2010

Eat to live, don't live to eat / Mangiare per vivere, non vivere per mangiare


How are we educating our children? How are we treating our body? Pampering with an excesive alimentation does not means love and for all those who think that a man's love goes through his stomach I just wish to say one thing: that's not love, it's sickness.
In my opinion gluttony is an addiction, as deadly as the drug addiction, that fat that sticks into your arteries is as dangerous as any other drug.
Here is a scientific article to understand better what gluttony is.

Come stiamo educando i nostri bambini? Come stiamo educando il nostro corpo? Viziare con una alimentazione abbondante non significa amare ed a tutti quelli che pensano che l'amore di un uomo passa per il suo stomaco voglio dire solo una cosa: questa non è amore, è malatia.
Nella mia opinione la golosità è una dipendenza , il grasso che si deposita sulle vostre arterie è pericolosa quanto ogni altra droga.
Qui c'è un articolo scientifico per capire meglio che cos'è la golosità.

Io ed Ovidiu

Io ed Ovidiu